Bröstcancer...

Fick hem en broschyr i veckan från "Chartis" där man kunde teckna en kvinnlig cancer försäkring som gäller om du får böstcancer, eller cancer i underlivet dvs äggledarna, livmodern, livmoderhalsen, livmodertappen, vulvan eller vaginan...
Du måste uppfylla vissa krav o fylla i en sk hälsodeklaration som säger att du inte har fått beskedet cancer o behandlas för det osv...

Skulle du drabbas av cancer så får du:

¤ En engångssumma på 100 000 kr
¤ Dessutom 5000 kr i månaden under ett helt år
¤ Ersättningen är skattefri o du bestämmer själv vad pengarna ska användas till

För mig kostar den här försäkringen 49 kr i månaden o första månadsbeloppet går till cancerfondens Rosa Bandet kampanj...
Jag är försäkrad fram till jag fyller 65 år...
Jag anser att 49 kr i månaden är värt detta ifall jag blir drabbad, du har ingen aning om i vilken ekonomisk sits du befinner dig i o dessa pengar kan komma väl till pass då...

Gör som jag teckna en Chartis Kvinnlig Cancerförsäkring!
www.cancerforsakring.se

Killar det finns även en manlig cancerförsäkring till er!

/ Truckergirl


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Väder Värnamo

RSS 2.0