Ljus i tunneln!

Ja idag var det dags att hoppa ur sängen vid 6.45, var riktigt seg då men det var ju för en god sak..
Tack alla gulliga ni som ringde o väckte mig, även att det bara va Luzze som ringde först som faktiskt väckte mig ;)
Ut i bilen o på med radion ROCKKLASSIKER, lyssnade efter om de sa nått om vilken mack det skulle va på...
De har ju lanserat den kanalen här i Värnamo nu så de skulle bjuda på bensin under en timma idag på en pump på en mack...
7.15 sa de att Heavy var ute o riggade på en pump så jag började åka o runt o kika lite...
Passerade den berörda pumpen några minuter innan de skulle säga det (men då visste jag ju inte att det var just den), cirkulerade lite i en rondell men konstaterade att här kan jag ju inte köra runt, runt så jag svängde ut o halvminuten senare sa de Preem, Malmövägen o jag var på väg åt fel håll, vända fort som fan o vid 7.45 är det ganska mkt trafik i lilla Värnamo med folk som ska till jobbet o dylikt så det masade ju fram, kände frustrationen stiga...

Men fram kom jag o trängde mig in på planen där de dirigerade in bilarna, kom bland de 15 första iaf o sen var det kaos o katastrof på vägen, som dessutom är genomfartsled för all trafik som går genom stan så det var många som blev sittandes...
En kollega till mig satt i 45 minuter o han skulle bara förbi :S

Hur som helst så fick jag min bil fulltankad, till saken hör oxå att lampan började lysa när jag körde ner till macken då kan ni själva räkna ut hur glad jag blev när jag faktiskt fick fylla HELA tanken på typ 50 liter...
Sparade ju flera 100 kronor :D:D:D:D
Så jag o Festis var väldigt lyckliga efteråt (hon låg några bilar före mig), vi åkte till Donken o käkade frukost o pratade en stund..

Idag mår jag bättre, har även hunnit med att steka biffar på 1 kg färs o ska tvätta om en timma, solen skiner o det kan faktiskt inte bli en bättre start på helgen :)
Har fått mkt gjort...
Men får nog lägga mig på en powernap i em annars däckar jag vid 19 ikväll då jag sovit 4 timmar:S
Det var det dock värt...

Ska kika på Bambi som jag fick av Krille i födelsedagspresent nån gång under dan idag med, tror inte jag har sett hela den så det ska bli mysigt!
Ha en fin fredag alla glada :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Väder Värnamo

RSS 2.0