Underbar midsommar :)

Första gången jag firar midsommar i Göteborg o det blev en kanon eftermiddag/kväll/Natt...
Vi började kl 14 med sill o potatis o massa annat gottit :)
Sen dracks det öl o snackades skit, vi var ett glatt gäng som alla klaffade direkt...

Framåt kvällen var det dags att grilla... Det var så gott vill jag lova, grillad karre, potatissallad o bröd, mmm...
Underbart :D

Vid 1 tiden var det dags för en tradition för de som brukar fira där, det var dags för nattvandring på den gigantiska kyrkogården som jag tror heter Östra Kyrkogården...
Högst upp på den finns det massa såna gravar med dörrar man kan kika in i, var lagom kusligt mitt i natten med ficklampor, till råga på allt höll jag på att komma bort där inne med, hade ju varit toppen menar jag, själv på en kyrkogård o jag som är tokmörkrädd :S
Som tur var hittade jag dom iaf ;)

När kl var 3.30 tyckte jag det var dags att ge upp, men då fick jag ett förslag om att sova över, vilket jag blev glad för då slapp jag åka hem mitt i natten själv...

Så idag har det varit segt, alla vi som sov över var lagom pigga idag, men det blev pizza o film nu på eftermiddagen, väldigt gott o trevligt sen städades det sista undan innan alla begav sig hemåt igen...

Nu ligger jag i soffan o funderar på att ta en dusch, skulle va så skönt...
Har betalat alla räkningarna med så det är gjort...

Helena kom hem innan o vi går ev ut o tar nån öl, den som lever får se, annars blir det bara att va hemma o dega, inte fel det heller känner jag... lite lätt sliten som sagt, inte mkt sömn heller, blev väckt av värden med orden, "-jag har en sopsäck här kan du hoppa i den, jag ska gå ut med allt skräp nu!"
Tack för den ja :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Väder Värnamo

RSS 2.0